دوشنبه | ۳۱ | اردیبهشت | ۱۴۰۳

الزامات و سازوکارهای تحقق مرجعیت رسانه ای در ایران

سومین نشست شورای سیاستگذاری رویداد «الزامات و سازوکارهای تحقق مرجعیت رسانه ای در ایران» امروز در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سومین نشست شورای سیاستگذاری رویداد «الزامات و سازوکارهای تحقق مرجعیت رسانه ای در ایران» امروز (یکشنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۲) با حضور حمید ضیایی پرور، مدرس دانشگاه؛ سالار شفائی، مدیرکل تنظیم و تدوین مقررات ساترا؛ هامون شریفی، از دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها؛ حسین حسنی، رئیس پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات؛ علیرضا مهدویان، مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی وابسته به دانشگاه عالی دفاع ملی؛ هوشنگ اعلم، پیشکسوت روزنامه نگاری؛ صغری صالحی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات؛ کاظم تاجیک، رئیس کمیته رصد و پایش مرکز ملی فضای مجازی؛ سید احمد محمدی مشاور محتوایی مطالعات رسانه و ارتباطات مرکز تحقیقات صدا و سیما؛ مهران یعقوبی از شورای نظارت بر صدا و سیما؛ امیررضا باقرپور شیرازی از پژوهشگاه فضای مجازی مرکز ملی فضای مجازی و  مجید سعادتی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه صدا و سیما، در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

در این نشست، با توجه به حضور نمایندگان دستگاههای ذی نفع و ذی ربطی که جزء حا

میان رویداد محسوب می شوند  محورهایی چون ۱-برگزاری یک پنل با مشارکت دانشگاه صدا و سیما ، دانشگاه سوره و پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و ارتباطات با عنوان فراتحلیل یافته ها و دستاوردهای  علمی و پژوهشی که تا کنون با محوریت اعتماد و مرجعیت رسانه صورت گرفته است.  ۲. برگزاری یک پنل تخصصی برای آسیب شناسی  وضعیت رصد و پایش و  میزان مصرف رسانه ای در کشور با مشارکت مرکز تحقیقات صدا و سیما؛ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، مرکز رصد شورای عالی فضای مجازی، سازمان تبلیغات اسلامی(موسسه تبیان) و شورای عالی انقلاب فرهنگی۳.برگزاری یک پنل تخصصی درباره  نقش فناوری های نوین با تأکید بر هوش مصنوعی در مرجعیت رسانه ای و تولید محتوا و خبر با مشارکت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، پیشنهاد شد.

شایان ذکر است، رویداد مرجعیت رسانه با موضوع چالش‌های تحقق مرجعیت رسانه‌های داخلی در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار خواهد شد.

گفتنی است فراخوان این رویداد از مرداد ۱۴۰۲ آغاز انجام گرفته و ارسال یادداشت‌های سیاستی همچنان ادامه دارد.

طراحی چارچوب مفهومی مرجعیت رسانه با تمرکز بر اقتضائات بومی سیاست‌گذاری رسانه در ایران، آسیب شناسی وضعیت سنجش و پایش ارتباطات و رسانه‌ها در ایران، شاخص‌های سنجش اعتماد و مرجعیت رسانه‌ای، ارزیابی معماری نهادی و عملکرد دستگاه‌های ارتباطی-رسانه‌ای از منظر مولفه‌های اعتماد و مرجعیت، الزامات تولید و مصرف محتوای بومی بر بستر شبکه ملی اطلاعات، از جمله محورهای رویداد است./

خبر های قبلی و بعدی