همایش کاربرد متاورس در ارتباطات، با سخنرانی پروفسور علی اکبر جلالی، استاد تمام دانشگاه علم و صنعت و رییس کرسی یونسکو در آموزش و یادگیری الکترونیکی دکتر عطاء الله ابطحی،استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، دکتر حمید ضیایی پرور مدرس دانشگاه و پژوهشگر فضای مجازی و استاد هادی چلویی مدیر عامل موسسه اندیشمندان آکام گوهر ، روز پنج شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۲ در سالن همایش های شرکت توسعه آب و نیروی ایران در تهران برگزار می شود.
متاورس (Metaverse) یک فضای دیجیتال سهبعدی است که با استفاده از تکنولوژیهایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، زندگی آنلاین انسان را با زندگی واقعی و شبیهسازیشده او ترکیب میکند. از طریق این تکنولوژی، اینترنتی که امروز در حال استفاده از آن هستیم، در یک فضای واقعیت مجازی در دسترس خواهد بود.متاورس پیوند جهان فیزیکی با زندگی دیجیتال، دنیای آواتارها و نسل بعدی اینترنت است وقتی درباره متاورس صحبت میکنیم، مهم است با سه مفهوم اصلی آن نیز آشنا شویم: حضور (presence)، تعاملپذیری (interoperability) و استاندارسازی (standardization). «حضور» عبارت است از احساس بودن در فضای مجازی بهطورواقعی و ملموس و در کنار افراد دیگر.
متاورس از طریق رابطهای سختافزاری و نرمافزاری خود، ۵ حس انسانی را با اینترنت ادغام و درگیر میکند. بدین ترتیب میزان درک عمیقتری از هر رویداد و کسب اطلاعات در ذهن کاربر خواهد ماند، شیوه های نوین تدریس و درک مطلب توسعه داده خواهد شد و متدهای قدیمی به فراموشی سپرده خواهند شد. در این دنیای مجازی، بسیاری از امور دنیای واقعی به شکل شبیهسازیشده، قابلانجام هستند. آموزش، تجارت، ساختوساز و تفریح نمونههایی از این فعالیتها هستند.
تکنولوژی های به کار رفته در متاورس عبارتند از : هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، واقعیت گسترده، واقعیت افزوده، واقعیت تلفیقی، رابطهای مغز و کامپیوتر، مدلسازی های سه بعدی و بازسازی اشیا، محاسبات فضایی و لبه ای، بلاکچین.
با ظهور متاورس، حوزه های مختلف علمی و تخصصی و کسب و کارها، به شدت از این فناوری ، متاثر خواهند شد. به ویژه حوزه ارتباطات، رسانه و روابط عمومی از حوزه هایی است که با آمدن متاورس و گسترش آن، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. تبلیغات، برندینگ، نمایشگاه، جشنواره، رویدادهای مختلف، فعالیت های اطلاع رسانی، بازاریابی و .. هرکدام نقش موثری از متاورس را در خود بروز خواهند داد.
متاورس وقابلیت پیوست رسانه ای آن
تعاملهای مجازی از جمله حوزه هایی هستند که متاورس بر آنها تاثیر مستقیم و عمیق خواهد گذاشت. برگزاری نمایشگاه های متاورسی یکی از رویدادهای حوزه ارتباطات هستند که از هم اکنون نگاه تازه ای به آنها شروع شده است. متاورس در وجهی دیگر مانند یک پیوست رسانه ای عمل میکند. از آنجا که پلتفرمهای بیشماری در وب ۲.۰ و وب ۱.۰ توسعه داده شده و هیچ کدام یک تطابق کامل با دنیای واقعی را در ذات خود تعریف نکرده اند، متاورس به عنوان یک رقیب بی بدلیل برای این دو عصر و مستقر در عصر چهارم ارتباطات، موجب میگردد تا به عنوان یک همکار در رویدادهای واقعی مورد توجه قرارگرفته و بیشترین ضریب نفوذ مخاطبان را موجب گردد.
رونمایی از اولین متاورس ایرانی
نمایشگاه متاورسی آلفانوا متعلق به نسل سوم وب بوده و قابلیت ارایه خدمات نمایشگاهی به صورت سه بعدی، آواتاری، تعاملی، با قابلیت های منحصر به فرد ارتباطات که در هیچ یک از پلتفرم های دیگر نخواهید دید و قابل استفاده با تمام سخت افزارها از جمله موبایل، تبلت، لپ تاپ، هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را دارد.
افزون بر این، ارتباطات تجاری، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی غیر قابل انکار بین شرکت های بین المللی و ایجاد، توسعه و ارتقا فعالیت های جهانی در دستور کار این پلتفرم قرار دارد و همگان همینک میتوانند این ارتباط بین المللی را بایکدیگر برقرار کنند.
در همایش کاربرد متاورس در ارتباطات، با حضور صاحب نظران برجسته ارتباطات و فضای مجازی، دامنه این تاثیرات بررسی و تجزیه و تحلیل می شود و از اولین پلتفرم متاورس ایرانی رونمایی می شود.
این پلتفرم، امکان برگزاری هر رویدادی اعم از نمایشگاه، همایش، جشنواره، جلسه، رویداد و فعالیت رسانه ای و اطلاع رسانی را دارد.
مخاطب این همایش
علاقمندان و فعالان حوزه ارتباطات و روابط عمومی با آشنا شدن با فناوری متاورس و کاربردهای عملی آن در حوزه تخصصی خود می توانند به عنوان پیشتازان فناوری در ایران، سازمان و شرکت و مجموعه حرفه ای خود را به افکار عمومی، مشتریان و مخاطبان معرفی کنند.
برای ثبت نام بر روی این لینک کلیک کنید https://evnd.co/pan5D