صفحه نخست ■ درباره ما ■ تماس با ما ■ قوانین و مقررات ■ ثبت شکایات ■ کتابها ■ RSS ■ وبلاگ خبرنگار         ۲۸ تیر ۱۴۰۱

logo-samandehi      
آموزش ▪ علوم ارتباطات اجتماعی ▪ روزنامه نگاری ▪ روابط عمومی ▪ روابط عمومی الکترونیک ▪ رسانه های اجتماعی ▪ جنگ نرم ▪ تلفن همراه ▪ فضای مجازی
صفحه نخست » رسانه های اجتماعی
یادداشت روز
■ کلاب هاوس رقیب قدرتمند رادیو
عضویت در خبرنامه


آرشیو ماهانه
■ تیر ۱۴۰۱ ■ خرداد ۱۴۰۱ ■ فروردین ۱۴۰۱ ■ بهمن ۱۴۰۰ ■ مهر ۱۴۰۰ ■ شهریور ۱۴۰۰ ■ مرداد ۱۴۰۰ ■ تیر ۱۴۰۰ ■ خرداد ۱۴۰۰ ■ اردیبهشت ۱۴۰۰ ■ فروردین ۱۴۰۰ ■ اسفند ۱۳۹۹ ■ بهمن ۱۳۹۹ ■ دی ۱۳۹۹ ■ آذر ۱۳۹۹ ■ آبان ۱۳۹۹ ■ مهر ۱۳۹۹ ■ شهریور ۱۳۹۹ ■ مرداد ۱۳۹۹ ■ تیر ۱۳۹۹ ■ خرداد ۱۳۹۹ ■ اردیبهشت ۱۳۹۹ ■ اسفند ۱۳۹۸ ■ بهمن ۱۳۹۸ ■ دی ۱۳۹۸ ■ آذر ۱۳۹۸ ■ آبان ۱۳۹۸ ■ مهر ۱۳۹۸ ■ شهریور ۱۳۹۸ ■ فروردین ۱۳۹۸ ■ دی ۱۳۹۷ ■ آبان ۱۳۹۷ ■ مهر ۱۳۹۷ ■ شهریور ۱۳۹۷ ■ تیر ۱۳۹۷ ■ فروردین ۱۳۹۷ ■ اسفند ۱۳۹۶ ■ بهمن ۱۳۹۶ ■ دی ۱۳۹۶ ■ مرداد ۱۳۹۶ ■ اردیبهشت ۱۳۹۶ ■ فروردین ۱۳۹۶ ■ بهمن ۱۳۹۵ ■ دی ۱۳۹۵ ■ آبان ۱۳۹۵ ■ مهر ۱۳۹۵ ■ خرداد ۱۳۹۵ ■ اردیبهشت ۱۳۹۵ ■ اسفند ۱۳۹۴ ■ بهمن ۱۳۹۴ ■ آبان ۱۳۹۴ ■ مهر ۱۳۹۴ ■ اردیبهشت ۱۳۹۴ ■ اسفند ۱۳۹۳ ■ دی ۱۳۹۳ ■ آذر ۱۳۹۳ ■ آبان ۱۳۹۳ ■ مهر ۱۳۹۳ ■ شهریور ۱۳۹۳ ■ مرداد ۱۳۹۳ ■ خرداد ۱۳۹۳ ■ اردیبهشت ۱۳۹۳ ■ فروردین ۱۳۹۳ ■ اسفند ۱۳۹۲ ■ بهمن ۱۳۹۲ ■ دی ۱۳۹۲ ■ آذر ۱۳۹۲ ■ آبان ۱۳۹۲ ■ مهر ۱۳۹۲ ■ شهریور ۱۳۹۲ ■ مرداد ۱۳۹۲ ■ تیر ۱۳۹۲ ■ خرداد ۱۳۹۲ ■ اردیبهشت ۱۳۹۲ ■ فروردین ۱۳۹۲ ■ اسفند ۱۳۹۱ ■ بهمن ۱۳۹۱ ■ دی ۱۳۹۱ ■ آذر ۱۳۹۱ ■ آبان ۱۳۹۱ ■ مهر ۱۳۹۱ ■ شهریور ۱۳۹۱ ■ مرداد ۱۳۹۱ ■ تیر ۱۳۹۱ ■ خرداد ۱۳۹۱
نقاط ضعف و قوت شبکه های اجتماعی داخلی
سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ ■ بدون نظر

روزنامه آرمان  امروز : در دو دهه اخیر دو نگاه کلی نسبت به فضای مجازی در ایران وجود داشته است. نگاه سلبی و نگاه ایجابی. نگاه غالب در کشور طی این مدت، نگاه سلبی بوده و نگاه ایجابی عمدتا به صورت نظریه پردازی دانشگاهی و رسانه‌ای وجود داشته اما نگاه سلبی ، قدرت اجرایی و عملی را دراختیار داشته است به همین جهت مصادیق این نوع نگاه در عرصه فعالیت‌های فضای مجازی را می‌توان در پالایش فضای مجازی، محدود‌سازی و تحدید این فضاها مشاهده کرد.


رسانه های اجتماعی چگونه به ارتقای روابط عمومی کمک می کنند؟
یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ ■ بدون نظر
آرمان شرق-گروه ارتباطات:شبکه های اجتماعی ارتباط بین افراد را فراهم می کنند و در یک محیط بسته سیر می کنند.  از این جهت مانند کندوی عسل است. در کندوی زنبور عسل یک زنبور قرمز نمی تواند وارد شود چون محیط آن بسته است و همه همدیگر را می شناسند. اما در این شبکه ها بخش هایی هستند که تبدیل به رسانه شده اند مانند کانال های تلگرام، یوتیوب و ...که بدون دعوت و اجازه می توانید وارد آنها شوید. بنابراین از منظر من فیس بوک یک شبکه اجتماعی است و تبدیل به رسانه اجتماعی نشده است.

چگونه حرکت رسانه ای از پدافندی به آفندی سوق پیدا می‌کند؟
یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ■ بدون نظر
تهران - ایرنا-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار خروج رسانه های کشور از حالت پدافندی شده است. مطبوعات در ایران بیش از یک سده فعالیت دارند، اما با تغییر فضای رسانه ای در جهان و ایران کارشناسان معتقدند، رسانه ها برای بلوغ بیشتر و عملکرد حرفه ای تر نیاز به ملزومات خاصی دارند.


سرنوشت برنده انتخابات در مناظره‌ها تعیین می‌شود
سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ■ بدون نظر

تهران- ایرنا- استاد ارتباطات اجتماعی برگزاری مناظره های انتخاباتی را بسیار مهم و تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: سرنوشت نامزدهای برنده و بازنده در روزهای مناظره‌ تعیین می‌شود.



ظهور یک پلتفرم اجتماعی متفاوت
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ■ بدون نظر
یک پلتفرم اینترنتی آلمانی به نام گفت‌وگوی کشور من در یک ابتکار عمل جالب توجه، بستری برای گفت‌وگوی سیاسی میان شهروندان اروپایی دارای عقاید متضاد به‌صورت ناشناس و آنلاین فراهم کرده است.

اعمال محدودیت‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ ■ بدون نظر
«جهان‌صنعت»- مرور تحولات ماه های گذشته در شبکه اجتماعی از ظهور پارادایم جدید آن ها در واکنش به رویدادهای سیاسی و تحرکات کاربران حکایت می کند؛ چه آن کاربر رئیس جمهور آمریکا باشد و چه شهروندان عادی. شبکه های اجتماعی


نفوذ پایین رسانه‌های رسمی در شبکه‌های اجتماعی
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ ■ بدون نظر
دنیای اقتصاد : در سال‌های اخیر قدرت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در انتشار اخبار به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یافته است؛ به‌طوری‌که به‌تازگی اعضای کمیسیون تلفیق مجلس ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید محتوا در فضای مجازی تخصیص دادند که براساس جدول تعیین شده، این مبلغ در اختیار سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات، سازمان تبلیغات اسلامی و... قرار می‌گیرد. این مصوبه با انتقادات زیادی از سوی مسوولان و متخصصان رسانه‌ای مواجه شده است. زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد که رسانه‌های رسمی اعم از صداوسیما و خبرگزاری ها، خود حضور چندان موفقی در این فضا نداشته و آنچنان که باید در جلب توجه و اعتماد مخاطبان این فضاها موفق نبوده‌اند.


اتخاذ سیاست سلبی در حوزه فضای مجازی جواب نمی‌دهد
دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ ■ بدون نظر
یک کارشناس فضای مجازی در گفت‌وگو با ایسکانیوز:
اتخاذ سیاست سلبی در حوزه فضای مجازی جواب نمی‌دهد/ نیازمند جنبش و نهضت در عرصه تولید محتوا هستیم

فیلتر تلگرام و توییتر را بردارید
چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ■ بدون نظر

حمید ضیایی پرور

روح کلی حاکم بر شبکه ها و رسانه های اجتماعی، همان روح کلی حاکم بر افکار عمومی جامعه است. البته این رسانه ها باعث شده اند تا صدای اقلیت هم منعکس شود. این خاصیت رسانه های اجتماعی (Social Media) است. بر عکس رسانه های ارتباط جمعی (Mass Media) که منعکس کننده صدای اقلیت نیستند 


حذف پست‌های اینستاگرام نقض آشکار آزادی بیان است
چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ■ بدون نظر

تهران- ایرنا- کارشناس ارتباطات و رسانه با اشاره به موضوع حذف پست‌ها و تصاویر مرتبط با سردار شهید قاسم سلیمانی، تاکید کرد: بسیاری از پست‌های حذف شده، واکنش طبیعی نسبت به رویدادی بسیار مهم و دارای ارزش‌های خبری و فرهنگی بوده و بنابراین حذف آنها مغیرتی آشکار با آزادی بیان و اندیشه است.



« روزنامه نگاری | صفحه نخست | آرشیو | علوم ارتباطات اجتماعی »
■ صفحه نخست
■ درباره ما
■ تماس با ما
■ قوانین و مقررات
■ خبرخوان
■ آرشیو
■ فروشگاه کتاب
■ تبلیغات
■ عکس
■ چندرسانه ای
■ علوم ارتباطات اجتماعی
■ روزنامه نگاری
■ روابط عمومی
■ روابط عمومی الکترونیک
■ شبکه های اجتماعی
■ جنگ نرم
■ تلفن همراه
■ فناوری اطلاعات
■ تازه های اخبار
خبرنگار: تاسیس دیماه هزار و سیصد و هشتاد و سه شمسی
Powered by: Tapesh
© همه حقوق مولف برای محتوای این سایت شامل مطالب، عکسها و تصویرها برای سایت خبری، تحلیلی خبرنگار محفوظ است. بنابراین استفاده از این محتوا فقط با ذکر نام و لینک این سایت به عنوان منبع، مجاز است.